Camp-let vinder flere priser i England

Danske Camp-let har for fjerde år i træk sat teltvognskonkurrenterne til vægs i den landsdækkende konkurrence, som Englands største campistforening afvikler. De mange priser har også en tydelig afsmitning på salget.

Flere priser i England

Dominic Ryder skal snart til at have udvidet pokal-glasskabet, efter at han og den danske Camp-let teltvogn for fjerde år i træk har sat alle konkurrenterne til vægs i en landsdækkende konkurrence i England.

Det er blot fire år siden, at Camp-let vendte tilbage til det engelske marked efter 16 års fravær. At man trak sig ud i sin tid skyldtes stor usikkerhed om kursen på det engelske pund. Tilbagetoget skete efter flere års sonderinger for at få den helt rigtige importør.

Det fandt man i Dominic Ryder. Med hans firma Camperlands i Manchester som importør og eneforhandler er det bare gået ud over stepperne siden 2006.
Vi har øget salget hvert eneste år, og den nedgang som andre campingproducenter oplever som følge af finanskrisen, er slet ikke slået igennem på samme måde med Camp-let. Her holder vi salget. Camp-let er i dag vores mest populære og mest solgte teltvogn i England, og der kommer kunder fra hele landet, fortæller Dominic Ryder.

Som importør er det ham, der tilmelder Camp-let til The Caravan Clubs Leigthweigt Leisure Trailer Awards, som uddeles under den store campingmesse i Birmingham.
Første år tilmeldte han kun Concorde-modellen og vandt. Året efter tilmeldte han både Concorde og Savanne, og de snuppede 1. og 2. pladsen. Sidste år supplerede han med en Apollo Lux og løb med de tre bedste placeringer for snuden af 7-8 producenter og 10-15 modeller i samme prisklasse, teltvogne til over 30.000 kr.

I år var det så tid til at vise den største model, Camp-let Royal, frem for dommerne. Den vandt klassen, mens Concorde blev nr. 2. Det er de samme faktorer, som spiller ind hvert år: At Camp-let er i en bedre kvalitet, er nem at håndtere og udstyret med en hard top med bagagebærer, siger Dominic Ryder.

Det var dog forteltet med de nye farver i grå og rød beige, som sendte netop Camp-let Royal helt til tops, og den engelske importør vurderer, at flagskibet fra den danske teltvognsfabrik går rent ind hos mange af de kunder, der er begyndt at dukke op.

Der er lidt mere luksus, og Royal ligger lige for hos de kunder, som nu skifter fra enten campingvogn og autocamper til en Camp-let. I England må man ikke være fastligger. Her skal campisterne bevæge sig rundt fra plads til plads, og det har derfor en betydning, at vognen er nem og økonomisk at transportere omkring. Ikke mindst i disse finanskrise-tider, siger Ryder.

Succesen i England modtages naturligvis med stor tilfredshed i den sønderjyske familievirksomhed. Her har man også noteret sig, at Dominic Ryder og en af hans medarbejdere, John Fletcher, satte en ny rekord på messen i Birmingham.
Folkene fra Camperlands var på direkte tv, da de lavede et rekordforsøg og slog en Camp-let op på bare 28 sekunder. Den gamle rekord var på 32 sekunder, og den er jeg selv noteret for fra et tilsvarende rekordforsøg i Holland i 2007. Jeg har selvfølgelig ønsket dem tillykke med rekorden. 28 sekunder er rigtig godt gået, siger marketingschef hos Camp-let A/S Hans Jørn Nissen.

Forhandlere - Oversigt over Camp-let forhandlere i verden

Website by Nobrainer Web